Tip voor gebroken oogschaduw

ok
Ken je dat? Je gaat eindelijk eens voor een high end beautyproduct en binnen de kortste keren laat je het giecheltje vallen en is het kapot. Dat was ook het lot van mijn allereerste M.A.C oogschaduw, die ik nog wel met korting speciaal in Amerika had gekocht. Natuurlijk gooide ik mijn net nieuwe oogschaduw niet meteen in de kliko. Ik wist dat er een oplossing moest zijn, voor dit probleem.

okk

Wat heb je nodig? Een oogschaduwprimer (voor de beautyleken onder ons; dit is een product, waardoor je oogschaduw langer en netter blijft zitten), een leeg potje, een lepel en een krant.

okkk

Hoe je te werk gaat is heel simpel. Je verscheept de gebroken oogschaduw naar het lege potje. Dit doe je met het lepeltje. Daarna prak je de grote stukken oogschaduw tot kleine stukjes zodat het vervolgens een poeder wordt. Voeg de primer toe en begin te roeren. Zorg dat alles omringd wordt met de primer. Het moet een stevige pasta worden, gebruik dus niet zoals ik, je dure primer, maar koop er bijvoorbeeld een bij de Hema.

okkkk

Voeg nog een paar keer de oogschaduwbasis toe en druk met een lepeltje het geheel stevig aan. Voila! Je oogschaduw is gerepareerd. Stiekem is dit nu geen oogschaduw meer, maar een eye shadow cream! Eentje die door de primer, veel beter en langer blijft zitten.

okkkkkk Zelfs een gebroken poeder, oogschaduw of blush kun je hergebruiken. In plaats van primer, voeg je dan Vaseline toe aan het product, waardoor je op die manier je eigen smoothy lipgloss maakt. Wees dus niet gevreesd als je make-up spontaan uit je handen valt. Er is een oplossing!

5Welke beautyproducten heb jij weleens laten vallen en hergebruikt?

Liefs,
Ongevera

2 Reacties op “Tip voor gebroken oogschaduw

Plaats een reactie