Bagels & Beans


Bagels & Beans is één van mijn favoriete eettentjes om lekker te lunchen. Het ruikt er altijd heerlijk naar vers gemalen koffie (ja de geur vind ik  goddelijk, ook al drink ik het niet meer) en je bent verzekerd van een lekkere, biologische gezonde lunch (maar dan moet je natuurlijk niet die cheesecake bestellen! ). Bagels & Beans is ideaal voor een tussenstop tijdens een dagje (shoppen in) Amsterdam.
Bagels & Beans staat bekend om het ronde broodje; de bagel. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is Bagels & Beans niet geïnspireerd door de populaire bagelshops uit Amerika, maar door de geuren, kleuren en producten van de Zuid-Franse badplaats Nice. Bagels & Beans heeft inmiddels 51 vestigingen door het hele land en er komen er steeds meer bij. Smullen!
De lunchkaart ziet er als volgt uit. Je kiest of een Bagel met creamcheese met de smaken: naturel, bieslook, pesto & zontomaatjes of walnoot & honing. Of je gaat voor de Bagel specials, de warme bagel of de zoete bagel. Welke keuze je ook maakt, je mag altijd je eigen lievelingsbagel erbij uitkiezen. Je kunt kiezen uit 7 soorten: wit, bruin, sesam, alles, multigraan, gedroogde tomaat, kaneel rozijn of een glutenvrije bagel. Zoveel mensen zoveel keuzes. Mijn lievelingsbagel is de multigraan of de glutenvrije bagel met wilde zalm uit Alaska, kappertjes, uitjes & sla en bieslook. Die wilde zalm is echt lekker en ziet er ook heel anders uit dan zalm uit de supermarkt. Het heeft een mooi, verse oranje-achtige kleur en je proeft de kwaliteit. Dat mag ook wel voor €6, 95.
Dan zijn we bij de lekkere sapjes aangekomen. Ook weer zoveel opties! Vaak neem ik het alles gemengd sapje. Dan krijg je dus een juice met verse sinaasappelsap, aardbei, banaan, ananas en framboos. Een klein glas kost €3,10 en een groot glas €4,30. Dit keer nam ik echter een vers ananassapje met groen poeder. Dit kost €3, 75.
Groen poeder? Wat is dat voor iets geks? Dit spul is een combinatie van gekiemde gerst, chlorella en spirulina. Het is een voedingssupplement dat de afvoer van afvalstoffen stimuleert en de neutrale PH-waarde van het lichaam herstelt. Daarnaast bevat spirulina en chlorella heel veel vitaminen, eiwitten, aminozuren, omega-3 vetzuren en mineralen. Het is groen omdat chlorella en spirulina behoren tot de zoetwateralg. Lekkur! Je proeft er niks van. Gewoon even goed mengen en drinken maar.
Een lekkere groene derrie. Daar houd ik van. Wist je dat je ook een bestelling kunt plaatsen bij Bagels & Beans? Via dit formulier geef je aan wat je wilt, waar je de bestelling wilt ophalen en op welke tijd. Houd wel rekening met een bereiding van 43 minuten. Als je voor tien uur ’s ochtends bestelt krijg je ook nog eens 10% korting. Voor diegenen die niet meer de deur uit kunnen komen kun je ook je bagels laten bezorgen. Grappig! Zelf, ga ik toch liever naar een Bagels & Beans lunchtentje toe. Wel zo gezellig.
Dit is de Bagel carpaccio die ik had besteld. De wilde zalm uit Alaska was op! Wel een beetje jammer, want dat blijf toch wel mijn favoriet. Maar dit bewijst ook wel weer hoe lekker die wilde zalm is. Een aanrader dus. Trouwens dit broodje was ook zeker niet verkeerd. Ik zou zeggen: Eet smakelijk!

Liefs,
Ongevera



Plaats een reactie