CREA cursus Filmacteren

Sinds een paar weken volg ik een cursus filmacteren bij CREA in Amsterdam. Het is superleuk en superconfronterend. In de les doen we allerlei oefeningen en soms moet je  scénes of teksten uit je hoofd leren. Achteraf kijk je met de groep het materiaal terug en bespreek je hoe het eruit zag. Thuis oefen ik ook voor de camera. Vandaag heb ik een aantal foto’s gemaakt met verschillende gezichtsuitdrukkingen. Op die manier word ik meer bewust van wat ik met mijn gezicht kan doen. Een foto houdt wel het beeld vast, terwijl je gezicht er op bewegend beeld heel anders uit kan zien. Ook zie je op bewegend beeld je gezicht in spiegelbeeld. Dat is in het begin wel een gek gezicht. Je denkt; ben ik dat nou? Hieronder een paar foto’s van verschillende expressies.




Plaats een reactie